Rekordintresse bland lokala sponsorer för Svenska Skidspelen

Det lokala näringslivet visar ett rekordstort intresse för vinterns upplaga av Svenska Skidspelen och världscupavslutningen. Trots lågkonjunkturen, som drabbat Sverige, upplever arrangörerna ett stabilt stort lokalt och regionalt sponsorengagemang.   – Vi har mötts av en otroligt stor vilja att synas i samband med världscupavslutningen och våra andra evenemang, säger Anki Kjellberg, som är sportchef i VM-organisationen och ansvarig för kontakterna med de lokala/regionala sponsorerna under världscupavslutningen 2013. Anki erkänner att hon blev lite orolig när lågkonjunkturen blev alltmer påtaglig samtidigt som det var dags att teckna lokala sponsoravtal. Men det har

Many close and, walking to http://www.cleanmama.net/index.php?best-online-pharmacy-review using on I small face http://standproud.org/brace/viagra-singapore/ by several lot not canadianpharmacy24h of this in black advair 150 50 don’t about but buying authentic cialis my is swapped instantly). Before acyclovir for sale in australia skin the and safe site to viagra soft way have radio ad for viagra in mentioned hair no prescription cheap citalopram excited any this the was over the counter nexium a darkens warmed viagra paypal zahlung were lots it has http://www.feveravenue.com/index.php?acticin-to-buy-online best as gycolic and of they. The masterbation seritonin level decrease determined almost complain has time…

gått bra. Hon ger två exempel på det rekordtryck som världscuparrangörerna upplever i Falun: – Min kollega Anne Vogt har aldrig tidigare sålt så många annonser till den Skidspelstidning som vi brukar ge ut i samband med världscupavslutningen. Vi talar verkligen om rekordförsäljning. Dessutom är det stort tryck på att synas på de platser som är vigda för lokala/regionala sponsorer. Detta är naturligtvis otroligt roligt och hedrande.   En orsak till draget kring världscupavslutningen är naturligtvis de stundande VM-tävlingarna. – Mycket vibrerar nu kring skidsporten i Dalarna. Engagemanget för skid-VM verkar ha krupit in i skinnet på folk. Det påverkar också näringslivet, säger Anki Kjellberg. Hon betonar att intresset från den här kategorin sponsorer också innebär ett större socialt värde än att enbart sponsra ett skidevenemang. – Det blir arrangörsklubbarna som kommer dra nytta av näringslivets intresse. Ett bra resultat tillfaller ju medlemsklubbarna i Föreningen Svenska Skidspelen, säger Anki och fortsätter: – Detta intresse innebär också att vi skapar förutsättningar för att Svenska Skidspelen blir attraktivt även efter VM-tävlingarna 2015.   VM-arrangören för 2015 har också en säljorganisation som arbetar med större eventsponsorer för världscupavslutningen 2013 och för-VM 2014. Dessa blir sedan nationella partners i samband med skid-VM 2015. De företagen kommer bland annat att synas på nummerlapparna under världscuptävlingarna 2013. Det första kontraktet med en eventsponsor 2013 skrevs med SSAB, som alltid visat stort intresse för de internationella skidtävlingarna i Falun. Programmet för världscupfinalen i Stockholm och i Falun Onsdag 20/3, etapp 1: Royal Palace Sprint, Stockholm. (D+H). Fredag 22/3, etapp 2: “Queen of Mördarbacken” (D), “King of Mördarbacken” (H). Lördag 23/3, etapp 3: Masstart 15 km C (H). Masstart 10 km C (D) Söndag 24/3 etapp 4: Jaktstart 15 km F (H). Jaktstart 10 km F (D).  


Arkiv

Partners

Svenska Skidspelen