OBOS ny eventsponsor till Svenska Skidspelen 2016

Svenska Skidspelen, som avgörs den 13-14 februari, har redan tecknat avtal med en eventsponsor. Det är norska fastighetsbolaget OBOS som bestämt sig för att göra en marknadssatsning på världscuptävlingarna i Falun.
– Vi har märkt att Falun har en proffsig och engagerad organisation som arrangerar bra tävlingar. Intresset i Norge är stort för vad som händer i Falun, samtidigt som vi börjat etablera oss i Sverige. Därför blev Falun intressant för oss, säger Åge Pettersen, kommunikationsdirektör på OBOS.

Inom ledningen för Svenska Skidspelen finns en märkbar entusiasm över att detta viktiga sponsoravtal blivit klart.
– Vi är mycket glada över att redan nu kunna presentera en eventsponsor, som kommer att synas på nummerlapparna samt runt stadion och banor. Det är alltid en utmaning att knyta ett sådant samarbetsavtal. Därför skapar detta en arbetsro i organisationen och en skjuts i det övriga förberedelsearbetet, säger Anki Kjellberg, VD för Svenska Skidspelen

Foto: Kommunikationsdirektör Åge Pettersen, ObOS.
Obos Åge Pettersen
Pressrelease 2 från Svenska Skidspelen 2015-09-21

We are happy to announce that OBOS is the Event sponsor 2016.
Svenska Skidspelen, scheduled to take place on February 13-14th 2016, has already signed a contract with an event sponsor. The Norwegian Real Estate company OBOS, has decided to make a Marketing investment in the World Cup events in Falun. “We have noticed that Falun has a professional and passionate team that organizes good competitions. The Norwegians are very interested in what’s happening in Falun, and since we are also about to enter the Swedish market, Falun became very interesting for us”, says Åge Pettersen, Director of Communications at OBOS.

The Organizing committee of Svenska Skidspelen is very excited to announce that this important Sponsorship contract is signed. “We are very happy to be able to present an Event Sponsor that will be visible on bibs as well as around the Stadium and Tracks this early. It is always challenging to sign a Sponsorship contract, and to do it this early creates momentum in the remaining preparation activities” says Anki Kjellberg General Manager for Svenska Skidspelen. She also adds: “This partnership is a way for OBOS to be visible in conjunction with Ski events on an International level. The company is growing all over Norway and is entering the Swedish market”.

Åge Pettersen, Director of Communications at OBOS
Obos Åge Pettersen

Arkiv

Partners

Svenska Skidspelen